درمان کیست مویی

درمان کیست مویی

درمان کیست مویی

درمان کیست مویی

درمان کیست مویی

مرکز درمانی بیمارهای کلورکتال سامان آماده است تا بیماری شما را در کمترین زمان و به صورت ریشه ای درمان نماید. برای اطلاعات بیشتر می توانید با کلینیک سامان تماس بگیرید.

  • ۰
  • ۰

مراقبت های بعد از عمل کیست مویی، پزشک با توجه به نوع بیماری شما شروع به جراحی و درمان کسیت مویی یا سینوس پیلونیدال می کند، بعد از عمل با با توصیه‌ های مراقبتی از بیمارستان ترخیص می‌ شوید. مراقبت های درمانی بعد از عمل بیشتر جنبه‌ حمایتی دارند و اگر نکته ها و مراقبت های توصیه شده مراعات نشوند روند بهبودی به تعویق خواهد افتاد و حتی احتمال بازگشت بیماری و سایر عوارض بعدی وجود دارد.

مراقبت های بعد از عمل کیست مویی شامل موارد زیر است که باید به دقت رعایت شوند.

مصرف مسکن: برخی ناراحتی و درد براثر عمل را می‌توان با استفاده از مسکن ها و آرام کننده های ضد درد تجویزی توسط پزشک کم کرد.


استراحت: نیاز به استراحت در منزل و اجتناب از فعالیت های سنگین در محل کار تا دو هفته بعد از جراحی لازم است.


عوض کردن پانسمان: بهتر است پانسمان ها هر روز توسط یک پرستار و در کلینیک درمانی با شرایط استریل عوض شود.


حالت درست نشستن: از نشستن بر روی زخم پرهیز کنید. برای نشستن می توانید از بالش‌ های تیوپی استفاده کنید تا محل عمل شده داخل فضای خالی بالش فرو رود و به آن فشاری وارد نگردد.


استفاده از توالت فرنگی: توالت ایرانی فشار و کشش زیادی بین دو عضله‌‌ پایینی باسن وارد می کند به همین خاطر بهتر است از توالت فرنگی که فشار کمی به باسن وارد می کند، استفاده کنید.


استحمام: اگر روش عمل شما باز باشد باید دست کم یک بار در روز با پانسمان دوش بگیرید و بعد پانسمان خیس شده را بردارید. اما اگر عمل شما بسته بود باید تا چند روز ابتدایی بعد از جراحی بسته ناحیه عمل شده کاملا خشک بماند و از استحمام پرهیز کنید.


شستن ناحیه زخم: بعد از بهبودی نسبی بدون مصرف صابون با آب ساده و یک پارچه نرم ناحیه زخم را بشویید. اگر پانسمان خیس یا مرطوب شد حتماً زودتر آن را عوض و محل را کاملا خشک کنید.


خشک کردن زخم: بعد از هر بار شستن باید محل زخم را بدون مالش با یک پارچه نرم به آرامی خشک کنید. برای پیشگیری از به هم ساییده شدن پارچه استفاده از گرمای سشوار برای خشک کردن هم شیوه خوبی است به صورتی که فاصله مناسبی با پوست داشته باشد.


پوشیدن لباس گشاد: لباس زیر پنبه‌ ای و بدون الیاف مصنوعی و نایلون و گشاد پوشیده شود.


رژیم غذایی پر از فیبر: مواد غذایی ملین و پر فیبر از مبتلا شدن به یبوست و پیشگیری از فشار آوردن در زمان اجابت مزاج که می‌ تواند به زخم جراحی فشار آورد، کمک می‌ کند.


خودداری از ورزش و فعالیت بدنی: برای زودتر درمان شدن زخم و پیشگیری از فشار بر آن بایست فعالیت بدنی و ورزش را دو تا چهار هفته انجام ندهید و آن را تا مداوای نسبی زخم به تأخیر بیندازید.


مراجعه به پزشک: در صورت نیاز به کشیدن بخیه یا معایه پیگیری در موعد مشخص شده به پزشک خود مراجعه کنید.


در صورت دیدن و احساس هر یک از نشانه های زیر که علامتی از عفونت است و از عارضه های بعد از عمل کیست مویی است، باید سریعاً پزشک خود را باخبر کنید:


درد بسیار

قرمزی و التهاب پوست

درجه حرارت ۳۸ یا بیشتر

حس کردن گرما در ناحیه زخم

بیرون آمدن ترشحات خون‌ آبه‌ ای از زخم

بوی بد و اذیت کننده از ناحیه زخم

پزشک معالج شما بعد از معاینه شروع به درمان فوری با آنتی بیوتیک هایی مثل مترونیدازول، اریترومایسین و یا کلاریترومایسین حداقل برای دو هفته می‌ نماید.


از نشستن‌ های دراز مدت خودداری کنید و بهداشت فردی را کاملا مراعات کنید، ناحیه عمل شده را تمیز نگهدارید و موهای زائد ناحیه های موردنظر را با تیغ یا اسپری های موبر به صورت هفتگی بزنید تا از برگشت دوباره کیست مویی و بیماری سینوس پیلونیدال پیشگیری کنید.

  • ۹۷/۰۶/۱۱
  • سودا رضوانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی