درمان کیست مویی

درمان کیست مویی

درمان کیست مویی

درمان کیست مویی

درمان کیست مویی

مرکز درمانی بیمارهای کلورکتال سامان آماده است تا بیماری شما را در کمترین زمان و به صورت ریشه ای درمان نماید. برای اطلاعات بیشتر می توانید با کلینیک سامان تماس بگیرید.

  • ۰
  • ۰

عمل سرپایی کیست مویی، بیماری کیست مویی عفونت ناحیه ای از باسن است که در انتهای ستون فقرات تا انتهای آن ایجاد می شود. این بیماری می‌ تواند به یک کیست یا یک بیماری مزمن دیگر منتهی شود. اگر در زمان درست مداوا نشود، بیماری مزمن شده و می‌ تواند منجر به آبسه و حفره‌ های کیستی شود.

کیست مویی نشانه خاصی ندارد، ولی در صورتی که با عفونت همراه باشد معمولا با، درد، تب و لرز، بیرون آمدن چرک، التهاب و قرمزی همراه است.

در صورتی که با شرایط زیر روبه رو شدید لازم است حتما با پزشک خود تماس بگیرید.


کیست دردناک یا دارای التهاب باشد.

کیست رشد کرده یا تغییر رنگ داده باشد.

به دلایل زیبایی، حذف کیست لازم باشد.

معمولا برداشتن کیست مویی یک عمل اضطراری نمی باشد. در صورتی که کیست مویی پاره شود، متورم یا ایجاد درد یا تب کند، بیمار باید به سرعت به پزشک مراجعه کند.


اگر کیست عفونی شود، باید داروهای آنتی بیوتیک استفاده شود و برای آرام کردن درد مسکن هایی مثل پاراسیتامول و یا آیبوپروفن تجویز می شوند.


درمان قطعی کیست مویی، جراحی با لیزر و یا جراحی باز است. برای از بین بردن کیست مویی از عمل سرپایی استفاه می شود، پزشک ناحیه کیست را پاکیزه می کند، بی حسی موضعی تزریق می کند و به طور مستقیم بر روی کیست برش ایجاد کرده و آن را بر می دارد.


با وجود عارضه های احتمالی مرتبط با هر عمل جراحی، عمل سرپایی کیست مویی پس از بهبود کاملا رفع می شود.

  • ۹۷/۰۶/۱۱
  • سودا رضوانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی