درمان کیست مویی

درمان کیست مویی

درمان کیست مویی

درمان کیست مویی

درمان کیست مویی

مرکز درمانی بیمارهای کلورکتال سامان آماده است تا بیماری شما را در کمترین زمان و به صورت ریشه ای درمان نماید. برای اطلاعات بیشتر می توانید با کلینیک سامان تماس بگیرید.

  • ۰
  • ۰

داروهای گیاهی برای درمان کیست مویی، در این نوشته سعی می کنیم به چند روش گیاهی برای درمان این بیماری بپردازیم، اما دقت کنید که موادی که استفاده می کنید اصل بوده و پیش از استفاده از آنها اطمینان حاصل کنید که به این مواد حساسیت ندارید و قبل از مصرف حتما با پزشک خودتان مشورت کنید.

روغن درخت چای برای درمان کیست مویی: دو تا سه قطره از روغن درخت چای را بر روی پنبه تمیزی بچکانید و روی کیست بگذارید. پنبه را با کمک بانداژ و یا چسب پانسمان در جای خود ثابت نگه دارید و اجازه دهید به مدت چند ساعت به همین شکل بر روی کیست مویی بماند. این روند را دو تا سه بار در روز انجام دهید، تا زمانی که کیست بهبود یابد.


روغن درخت چای دارای مقدار زیادی از انواع آنتی اکسیدان ها است که سبب کم شدن التهاب کیست مویی می شود. روغن درخت چای به خاطر خاصیت های ضد قارچ و ضد باکتریایی اش، به سرعت دمل را خشک می کند و احتمال ابتلا به عفونت را کاهش می دهد. همینطور این روغن به درمان بافت اطراف کیست نیز کمک می کند.


استفاده از جوش شیرین برای درمان کیست مویی: یک دوم قاشق چای خوری جوش شیرین، یک دوم قاشق چای خوری سرکه سفید طبیعی و یا سرکه سیب طبیعی را به خوبی با هم مخلوط کنید تا خمیری یکنواخت به دست آورید (نه شل باشد و نه سفت) و این ترکیب را بر روی کیست اعمال کنید و اجازه دهید به مدت پانزده الی بیست دقیقه به همبن شکل باقی بماند. بعد از آن ، پوستتان را با آب شستشو دهید. این روند را هر روز انجام دهید ، تا زمانی که کیست بهبود یابد.


جوش شیرین و سرکه دارای خواص ضد میکروبی هستند که با عفونت در ناحیه کیست مبارزه خواهند کرد. همچنین ، جوش شیرین برای کاهش التهاب و تحریکات پوستی کمک کننده است.


درمان کیست مویی با روغن کرچک: روغن کرچک را بر روی کیست بمالید و اجازه دهید بر روی پوستتان بماند و یا این که می توانید یک پنبه تمیز را به روغن کرچک به خوبی آغشته کرده و بر روی کیست قرار داده ، به وسیله بانداژ در محل کیست ثابت نگه دارید. این روند را دو الی سه بار در روز انجام دهید ، تا زمانی که کیست بهبود یابد.


روغن کرچک درمانی موثر برای کیست مویی است. این روغن برای کاهش تورم مفید می باشد زیرا دارای خواص ضد التهابی است. روغن کرچک همچنین فرایند بهبودی کیست را تسریع می کند و با ترکیبات ضد میکروبی خود از عفونت هایی که ممکن است ایجاد شود جلوگیری می کند.


درمان کیست مویی با پیاز: یک حلقه ضخیم از پیاز را بر روی کیست قرار داده و به وسیله بانداژ در محل کیست ثابت نگه دارید. هر دو الی سه ساعت پیاز را تعویض کنید. این روند را هر روز انجام دهید ، تا زمانی که کیست بهبود یابد.


پیاز دارای خواص ضد میکروبی است و به همین دلیل می تواند به طور موثری برای درمان عفونت کیست مویی مورد استفاده قرار گیرد.


درمان کیست مویی با دارچین و عسل: دو قاشق غذاخوری عسل طبیعی و یک دوم قاشق چای خوری پودر دارچین را به خوبی با هم مخلوط کرده و این ترکیب را بر روی کیست اعمال کنید. تا جایی که می توانید اجازه دهید بر روی کیست بماند. این روند را یک الی دو بار در روز انجام دهید ، تا زمانی که کیست بهبود یابد.


عسل طبیعی دارای خواص ضد التهابی و ضدعفونی کنندگی است و می تواند به کاهش علائم کیست مویی کمک کند. دارچین نیز دارای خواص ضد میکروبی و خواص بازسازی کنندگی بافت می باشد که باعث تسریع روند بهبودی می شود.


تاثیر نمک اپسوم برای درمان کیست مویی: وان حمام را با آب گرم پر کرده و چهار الی پنج قاشق چای خوری نمک اپسوم را به آن اضافه کنید و به مدت پانزده الی بیست دقیقه در این آب استراحت کنید. این روند را هر روز تکرار کنید ، تا زمانی که کیست بهبود یابد.


نمک اپسوم به دفع مایعاتی که ممکن است در لایه زیر جلدی پوست مثلا در جوش و کیست ذخیره شود ، کمک می کند. همچنین می تواند به کاهش تحریک یا التهاب ناشی از کیست های پیلونیدال کمک کننده باشد. این حمام گرم نه تنها پس از یک روز طولانی و استرس زا آرامش بخش خواهد بود بلکه به بهبود کیست های پیلونیدال نیز کمک خواهد کرد.


روغن نارگیل برای درمان کیست مویی: یک دوم قاشق چای خوری روغن نارگیل بکر را بر روی کیست اعمال کنید و اجازه دهید تا برای چند ساعت بر روی پوستتان بماند. این روند را دو بار در روز تکرار کنید، تا زمانی که کیست بهبود یابد.


روغن نارگیل دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی است. همچنین این روغن التهاب را کاهش می دهد و با اسیدهای چرب سالم خود ، پوست را تغذیه می کند.


استفاده از ریشه بابا آدم برای درمان کیست مویی: یک دوم قاشق چای خوری پودر ریشه بابا آدم خشک و یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی را به خوبی با هم مخلوط کرده خمیر یکنواختی به دست آورید. ترکیب به دست آمده را بر روی کیست اعمال کنید و اجازه دهید تا برای چند ساعت بر روی پوستتان بماند. این روند را دو الی سه بار در روز تکرار کنید ، تا زمانی که کیست بهبود یابد.


ریشه بابا آدم معمولا برای درمان بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس استفاده می شود. این گیاه در درمان کیست های پیلونیدال نیز به رفع سموم و عفونت از کیست و درمان این بیماری کمک می کند.


چای گزنه برای درمان کیست مویی: سه الی چهار عدد چای کیسه ای گزنه را همراه با مقدار کمی از آب بدون کلر (مثلا یک فنجان) بر روی حرارت کم به مدت حدود پنج دقیقه بجوشانید. اگر قبل از پنج دقیقه آبش کشیده شد می توانید مقدار کمی دیگر آب به آن اضافه کنید. کیسه های چای گزنه را در حالی که هنوز کمی ولرم هستند (مواظب باشید خودتان را نسوزانید!) بر روی کیست پیلونیدال قرار داده و به مدت پانزده دقیقه صبر کنید.


اگر به چای کیسه ای دسترسی ندارید می توانید سه الی چهار قاشق غذاخوری از گزنه خشک شده مرغوب را در یک فنجان آب بر روی حرارت کم به مدت پنج دقیقه بجوشانید و مخلوط به دست آمده را در تنظیفی تمیز بپیچید و به شیوه ای که در بالا ذکر شد استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که گرنه ها باید سبز رنگ بوده و کهنه نباشد (بیش از یک سال از خشک شدن آن نگذشته باشد). این روند را یک روز در میان تکرار کنید ، تا زمانی که کیست بهبود یابد.


گزنه حاوی فرمالدهید است ، فرمالدهید باعث ایجاد سوراخی در این کیست خواهد شد و چرک را جذب کرده و بیرون خواهد کشید . حتی ممکن است مویی که زیر پوست مانده است دیده شود که می توان آن را به وسیله ی موچین ضدعفونی شده خارج کرد ، که این هم بهتر است به وسیله پزشک انجام شود. (حتما با پزشک خود مشورت کنید و به هیچ وجه خودسرانه عمل نکرده و به خودتان آسیب نزنید.)


چای سیاه برای درمان کیست مویی: یک کیسه چای سیاه را در آب گرم به مدت پنچ دقیقه قرار دهید ، سپس چای کیسه ای را در حالتی که هنوز ولرم است بر روی کیست قرار دهید و برای پنج الی ده دقیقه صبر کنید. برای این کار از چای سبز نیز می توانید استفاده کنید. این روند را سه الی چهار بار در روز تکرار کنید.


قرار دادن کیسه چای سیاه می تواند باعث کاهش درد و تورم شود. این به این دلیل است که چای سیاه حاوی فلاونوئیدها (آنتی اکسیدان هایی) است که به کاهش التهاب کمک می کند. چای سیاه همچنین یک ضد باکتری طبیعی است.


درمان کیست مویی با سرکه سیب طبیعی: یک قاشق غذاخوری سرکه سیب طبیعی، یک قاشق غذاخوری آب را به خوبی با هم مخلوط کرده، پنبه ای تمیز را به این محلول آغشته کنید و بر روی کیست قرار دهید. به وسیله بانداژ پنبه را بر روی کیست ثابت نگه دارید. این روند را دو بار در روز تکرار کنید. قبل از این که پنبه تازه را به جای پنبه قبلی قرار دهید ابتدا محلی که کیست در آن وجود دارد را با آب و صابون ملایم تمیز کنید.


سرکه به تعادل PH سطح پوست کمک می کند و دارای اثرات ضد میکروبی می باشد. همچنین سموم را از کیست پیلونیدال رفع می کند و تورم را کاهش می دهد.


کمپرس گرم و یا سرد: یک حوله نرم و تمیز را در آب سرد و یا گرم، مرطوب کنید و بر روی کیست قرار دهید و به مدت ده الی پانزده دقیقه صبر کنید. این روند را دو الی سه بار در روز تکرار کنید.


هر دو کمپرس گرم و سرد می توانند به افزایش گردش خون در اطراف کیست کمک کرده و سرعت روند بهبودی افزایش می دهد. همچنین با این روش تورم کاهش پیدا می کند.


استفاده از سیر برای درمان کیست مویی: یک الی دو عدد حبه سیر را له کرده با آب مخلوط کنید تا خمیر یکنواختی یه دست آورید. این ترکیب را بر روی کیست قرار داده به مدت بیست الی سی دقیقه صبر کنید. این روند را دو بار در روز تکرار کنید.


سیر دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد التهابی است. همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به مبارزه با میکروب هایی که در کیست رشد می کنند ، کمک می کند. این درمان در مراحل اولیه کیست خوب عمل می کند.


از آلوئه ورا استفاده کنید: ژل آلوئه ورا را از برگ آن جدا کنید و با روغن کرچک مخلوط کنید. این ترکیب را بر روی کیست اعمال کنید و اجازه دهید تا به مدت یک ساعت و یا بیشتر بر روی کیست بماند. این روند را سه الی چهار بار در روز تکرار کنید ، تا زمانی که کیست بهبود یابد.


آلوئه ورا در بیماری های مختلف پوست مورد استفاده قرار می گیرد ، زیرا با عفونت های باکتریایی و ویروسی مبارزه می کند. همچنین برای تسکین پوست ملتهب مفید است و می تواند تورم را پس از چند بار استفاده کاهش دهد.


تخم شنبلیله برای درمان کیست مویی: یک قاشق چای خوری تخم شنبلیله را در هاون کمی بکوبید تا کمی بشکنند، قرار نیست آن ها را پودر کنید. بعد از آن ، این تخم شنبلیله ها را به همراه آب بر روی حرارت کم قرار داده به مدت پانزده دقیقه دم کنید. در نهایت این چای را صاف کرده ، بنوشید. این چای را یک بار در روز مصرف کنید.


تخم شنبلیله می تواند به کاهش التهاب کمک کند.

  • ۹۷/۰۶/۱۱
  • سودا رضوانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی